در گفتگو با جهت پرس مطرح شد

توصیه فعال اصولگرا به پزشکیان /مدیران آسانسوری مانند موریانه آسیب می زنند

کارشناس سیاسی اصولگرا گفت: تجربه نشان داده ورود فرمایشی افرادبه بدنه دولت ساختار اجرایی کشور را از درون مثل موریانه از بین می برند و بعد متوجه میشویم که مشکلات اجرایی کشور به خاطر وجود برخی مدیرانی هستند که نالایق یا به قول آقای پزشکیان آسانسوری بالا آمده اند.

توصیه فعال اصولگرا به پزشکیان /مدیران آسانسوری مانند موریانه آسیب می زنند

به گزارش جهت پرس؛ رهبر معظم انقلاب  فرمودند:«ملاک انتخاب مسئولان دولتی باید فرد جوان، مومن، انقلابی، متعهد و پرانگیزه باشد. در بخش های مختلف علمی، هسته ای، نانو و … در حوزه علمی تحقیقاتی از جوانان استفاده کردیم و پیشرفت داشتیم . جوانان گره های مختلفی باز کردند. جوانان را که در راس کار مدیریتی گذاشتیم، نسلی از مدیران پرانگیزه برای فردا تربیت می شوند. رئیس جمهور اگر بتواند 100 جوان مومن، پرانگیزه، متعهد و انقلابی آماده کند و تحویل کشور دهد، کار بسیار بارارزشی انجام داده است.»

حسین کنعانی مقدم در خصوص اینکه دولت چهاردهم چگونه می تواند از ظرفیت نسل جدید و جوان با شاخصه های مطرح شده در رده های بالای دولتی بهره گیرد؟ به جهت پرس گفت: اینکه کسانی آورده شوند که به لحاظ اینکه با فلان وزیر آشنا هستند یا سابقه سیاسی یا انتخاباتی با یکدیگر داشتند یا اینکه بله قربان گو هستند ساختار کشور را دچار مشکل می کنند.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده چنین افرادی ساختار اجرایی کشور را از درون مثل موریانه از بین می برند و بعد متوجه میشویم که مشکلات اجرایی کشور به خاطر وجود برخی مدیرانی هستند که نالایق یا به قول آقای پزشکیان آسانسوری بالا آمده اند.

وی با اشاره به فرمایش رهبری و نیاز جامعه تاکید کرد: توقع مردم این است که وزرای دولت آقای پزشکیان افراد را به صورت آسانسوری بالا نبرند بلکه با طی مراحل و سلسله مراتبی که وجود دارد گزینش و انتخاب و بالا برده شوند.
کنعانی مقدم گفت: به نظر می‌آید که دولت بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی باید کوچک شود چنانچه مقام معظم رهبری هم بر آن تاکید دارند که دولت باید کوچک شود و چابک و چالاک شود.
این کارشناس سیاسی اصولگرا تاکید کرد: بنا به فرمایشات رهبری بایستی با همین خصوصیاتی که ایشان مطرح کردند اصلاح ساختار اجرایی کشور انجام شود و از این رشد بادکنکی دولت که هزینه ها را افزایش میدهد جلوگیری شود.
وی ادامه داد: بایستی افراد جوان، نخبه، مومن و متعهد برای دولت تربیت شوند و قطعا مدیران جوان و نخبه ای که پیش از این با گزینش و استعداد سنجی به بدنه های اجرایی ورود کرده اند گزینه خوبی هستند.
کنعانی مقدم گفت: باید این مدیران جوان به جای خروج ارتقا یابند و دولت به جای اینکه مدام به دنبال ورود نیروهای جدید باشد همین نیروها را با ارتقای توانمندی ها در عرصه های جدید مدیریتی وارد کند.
این کارشناس سیاسی تاکید کرد: قطعا این افراد مطابق با فرمایش رهبری می توانند در آینده مدیران لایق و موفقی برای کشور باشند.