چرا فرزندآوری و مهاجرت سوژه «نون خ ۴» شد؟
ما در این فصل و در فصلهای قبل به مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی روز کشور هم پرداختهایم چرا که همین مسائل سریال را پویا و شاداب نگه میدارد. در این قسمت هم موضوع مشاغل کاذب و دلالی، بحث نوکیسهها، قیمت دلار، سامانه فروش خودرو، مهاجرت جوانان و… در دل داستان تعبیه شدهاند.

مهدی فرجی تهیه کننده «نون خ» ، درباره پرداختن به موضوعاتی از قبیل مهاجرت، فرزندآوری و پیری جمعیت در فصل چهارم این سریال گفت: ما از همان فصل اول «نون خ» برخی موارد راهبردی مثل کارآفرینی در مناطق روستایی، مشکلات اقتصادی، توجه به آیینها و صنایع دستی، مدیریت بحران در زمان بلایای طبیعی و … را به اقتضای داستان هر فصل موردتوجه قرار داده بودیم.
وی افزود: در این فصل این ایده توسط آقای وفایی و آقاخانی مطرح شد که ده بالا و پایین داشته باشیم. اهالی این دو روستا با وجود قرابتهای فراوان، با هم رقابت هم دارند. در ده بالا، موضوعاتی مثل ازدواج جوانان، فرزندآوری و کارآفرینی اهمیت زیادی دارد، اما اهالی ده پایین در این موارد بیتوجه بودهاند و حالا چوب آن را میخورند.
مدیر سابق شبکه یک بیان کرد: به هر حال بحث فرزندآوری و پیری جمعیت از معضلات مهم کشور است و نمیتوان از آن به سادگی گذشت. این موضوع به ویژه در روستاها پیامدهای منفی بیشتری به همراه دارد. اگر مهاجرت جوانان به شهرها و عدم تمایل آنها به ازدواج را نیز به این کاهش زاد و ولد اضافه کنیم خواهیم دید که بحرانهای اجتماعی و اقتصادی زیادی روستاها و شهرستانهای کوچک ما را تهدید میکند که در این سریال با زبان طنز به آنها پرداخته شد.

تهیهکننده مجموعه تلویزیونی «نون خ» اظهار کرد: قسمتهای مربوط به مسابقه فوتبال بین دو روستا و بیتوجهی ده پایین به حضور جوانان در میدان مسابقه، تغییر کاربری گلخانه و بیاستفاده ماندن زمینهای کشاورزی در ده پایین نیز در همین زمینه قابلتوجه است.
فرجی تصریح کرد: به این ترتیب اهالی ده پایین برای بسیاری از نیازهای خودشان به ده بالا وابسته شدهاند که برایشان مشکلاتی را به همراه دارد. از سوی دیگر ما در این فصل و در فصلهای قبل به مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی روز کشور هم پرداختهایم چرا که همین مسائل سریال را پویا و شاداب نگه میدارد. در این قسمت هم موضوع مشاغل کاذب و دلالی، بحث نوکیسهها، قیمت دلار، سامانه فروش خودرو، مهاجرت جوانان و… در دل داستان تعبیه شدهاند.
«نون خ 4» در نظر سنجی اخیر مرکز تحقیقات صداوسیما عنوان پربیننده ترین سریال نوروزی تلویزیون را با ۸۳.۵ درصد بیننده و ۷۸.۶ درصد رضایت در میان مخاطبان از آن خود کرده است.
نظرات
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
از ارسال نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد خودداری کنید.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نماييد.
نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.