عرق و ورق و وافور و منقل در پیر پسر
پیرپسر نمونه کاملی از حضیض مسئله خانواده و سبک زندگی در سینمای ماست. فیلمی که از بسیاری از فیلترهای اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای صدور پروانه نمایش رد نخواهد شد ولی تلاش سازندگان برای رسیدن به خروجی نهایی این فیلم و مخصوصا رساندن آن به اکران در سینماها قابل توجه است.

به گزارش جهت پرس؛ به تصویر کشاندن شرب خمر آن هم به صورت علنی، دریدن پردههای اخلاقی در به نمایش دادن روابط غیراخلاقی بین زن و مرد، روسپیگری یک زن و تطهیر این کار با توجیه احترام به حقوق زنان و شکستن قبح اصول اخلاقی در روابط مرد و زن نامحرم در فضای اجتماعی تصاویر و وقایعی نیست که در زندگی روزمره ما بارها و بارها تکرار شود.
هرچند در فیلمهای دیگری از بخش سودای سیمرغ جشنواره چهل و سوم، نمایش صحنه استعمال وافور برسر منقل، تصاویر عادیسازی شده استفاده از آلات قمار، لمس بدن زن و مرد نامحرم، به کارگیری الفاظ نامتعارف و خلاف عفت، خشونت در بریده شدن اعضا و جوارح بدن و حتی قتل و جنازه و … دیده میشد و جمعبندی مخاطب فیلمهای جشنواره بر این است که ارادهای بر تذکر، اصلاح و یا حذف چنین تصاویری که اتفاقا از ممیزیهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای فیلمها باید باشد، وجود ندارد، اما در توصیف صحنهها و تصاویر و تعاملهای فیلم مذکور باید گفت: «آنچه(به هر بهانهای) همه فیلمها در ممیزی دارند، این فیلم به تنهایی دارد.»
نظرات
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
از ارسال نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد خودداری کنید.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نماييد.
نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.