پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

20 شرکت فناوری آمریکایی در آستانه انتخابات آمریکا اعلام کردند

شرکت‌های متا، ایکس و دیگر غول‌های فناوری توافق نامه‌ای را برای مبارزه با محتوای فریبنده تولید شده با هوش مصنوعی در انتخابات امضا کردند.

منتشر شده در 29 بهمن 1402
گروهی متشکل از 20 شرکت فناوری روز جمعه توافق کردند برای جلوگیری از تداخل محتوای فریبنده تولید شده با هوش مصنوعی در انتخابات سراسر جهان و آمریکا با یکدیگر همکاری کنند.
رشد سریع هوش مصنوعی مولد که می‌تواند متن، تصویر و ویدئو را در چند ثانیه ایجاد کند، نگرانی‌ها در مورد استفاده از فناوری برای تحت تاثیر قرار دادن انتخابات را افزایش داده است.امضاکنندگان این توافقنامه که در کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام شد، شامل شرکت‌های در حال ساخت مدل‌های هوش مصنوعی مولد مورد استفاده برای تولید محتوا هستند، از جمله اپن ای آی، مایکروسافت و ادوبی. سایر امضاکنندگان شامل پلتفرم‌های شبکه های اجتماعی مانند متا، تیک تاک و ایکس می شوند.
این توافق شامل تعهداتی برای همکاری در توسعه ابزارهایی برای شناسایی تصاویر، ویدئو و صداهای تولید شده توسط هوش مصنوعی، ایجاد کمپین های آگاهی عمومی برای آموزش رای دهندگان در مورد محتوای فریبنده و اقدام در مورد وجود چنین محتوایی در سرویس های آنها است.در این توافقنامه جدول زمانی برای اجرای تعهدات یا نحوه اجرای آن توسط هر شرکت مشخص نشده است.
هوش مصنوعی مولد در حال حاضر برای تأثیرگذاری بر سیاست و حتی متقاعد کردن مردم به عدم رای دادن استفاده می شود. برای مثال در ماه ژانویه(دی-بهمن)، یک تماس رباتیک با استفاده از صداهای جعلی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، بین رای دهندگان نیوهمپشایر پخش شد و از آنها خواست در طول انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری این ایالت در خانه بمانند.
منبع : فارس
اشتراک گذاری :
jhtp.ir/160195

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی