گزارش

سپاه برای امدادرسانی به سیل‌زدگان وارد شد

آخرین وضعیت سیل در جنوب کشور/ اوضاع بحرانی در میناب هرمزگان

به دنبال بارش شدید باران در هرمزگان، 1000 خانه در میناب دچار آبگرفتگی و ده‌ها منزل مردم نیز تخریب شده است. به دستور سرلشکر سلامی مبنی بر بسیج نیروها، امکانات و تجهیزات سپاه و بسیج برای امدادرسانی به شهرها و روستاهای سیل زده روانه شد.
1400-10-14 19:02
جهت مواضع رئیس سابق مجلس در اتفاقات انتخابات ریاست جمهوری دهم را بررسی می‌کند

لاریجانی در فتنه 88 چه موضعی گرفت؟/ از سکوت و دفاع در برابر سران فتنه تا تردید/ حماسه نه دی قفل سکوت لاریجانی را شکست

یکی از دلایل رد صلاحیت علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم، موضع سیاسی‌اش در سال 88 و انتخابات دهم ریاست جمهوری بوده است اما لاریجانی در آن زمان چه گفت که حمایت تلویحی از فتنه گران محسوب می‌شود؟
1400-9-30 16:33
جهت از رسانه‌ای رها شده گزارش می‌دهد

عشق‌های چند ضلعی، خیانت و خشونت در شبکه نمایش خانگی/ هدر رفتن پول و وقت مردم پای سریال‌های بی کیفیت اینترنتی / چه کسی مسئول نظارت بر VODهاست؟

اخیرا گاف‌های بازیگری در سریال‌های نمایش خانگی صدای همه را درآورده است؛ هدر رفتن پول و وقت مردم پای سریال‌‌های بی‌کیفیت اینترنتی این سوال را مطرح می‌کند چه کسی مسئول نظارت بر این رسانه رها شده است؟
1400-9-28 17:59
جهت از کم‌کاری مسئولان در نظام سلامت گزارش می‌دهد

مصیبت اعظم نظام درمان؛ کمبود پزشک از انکار تا تایید/ کاهش تعداد دانشجویان پزشکی در هشت سال دولت روحانی

درحالی که نظام سلامت از کمبود پزشک رنج می‌برد در هشت سال دولت روحانی تعداد دانشجویان پزشکی نه تنها افزایش نیافت که کاهش یافت حال دولت رئیسی تلاش دارد این رویه را معکوس کند اما امکان پذیراست؟
1400-9-24 22:44
نکاتی قابل توجه درباره سفرهای استانی دو رئیس‌جمهور

چگونه بودجه نهاد ریاست جمهوری در دولت روحانی و رئیسی را مقایسه کنیم؟

این روزها حواشی لایحه بودجه ۱۴۰۱ به دلیل چند برابر شدن آن نسبت به دولت قبل، زیاد مطرح می‌شود که در برخی موارد بهانه سواستفاده مخالفین دولت را فراهم کرده است که به اختصار به توضیح شبهات آن می‌پردازیم.
1400-9-23 20:03

پیام بازیکنان پرسپولیس به گل محمدی!

آمادگی مهاجمان برای گلزنی در تمرین پرفشار امروز سرخ‌پوشان، تیم گل‌محمدی را برای جبران مافات در بازی‌های بعدی امیدوارتر از قبل کرد.
1400-9-21 17:55

مقامات چه نکاتی را به مناسبت روز دانشجو مطرح کردند؟

روز 15 آذر آقایان اژه‌ای، قالیباف، مخبر و منتظری به مناسبت روز دانشجو نکاتی را پیرامون انتظارات از دانشجو و مسائل روز کشور بیان داشتند که به اختصار به آن پرداخته می‌شود.
1400-9-15 20:03
جهت تاثیر کنار رفتن تفکر برجامی بر احیای شورای عالی فضایی را بررسی می‌کند

خیزش دوباره صنعت فضایی کشور در دولت رئیسی/ هوافضا سومین صنعت اقتدار ساز در جهان است / لزوم تدوین برنامه جامع و پرهیز از نگاه بخشی

مخالفت کشورهای طرف مذاکرات هسته‌ای با پیشرفت ایران در حوزه فناوری هوافضا از عوامل تعطیلی شورای عالی فضایی بود اما با کنار رفتن تفکر برجامی روحانی و آمدن رئیسی، صنعت فضایی کشور خیزشی دوباره گرفته است.
1400-9-8 13:00
جهت درس‌های اعتراض‌ کشاورزان در اصفهان را بررسی می‌کند

اعتراض مدنی، پاسخگویی مدنی / بازی باخته معاندین با دست پر دولت و رسانه‌های رسمی

در روزهای گذشته اعتراض کشاورزان در اصفهان به سرخط خبری رسانه‌های رسمی تبدیل شد اما بلوغ دولت و رسانه ملی بازی باخته‌ای را برای معاندین رقم زد.
1400-8-29 21:53
گزارش جهت از یک فیلم استثنائی که در سینما‌ها می‌درخشد

«منصور» چگونه نسخه روزهای سخت تحریم را پیچید؟/ تصویر دلپذیر خودباوری روی پرده نقره‌ای

فرازو فرود فیلم «منصور» برای این روزها که باز همان قصه تحریم و این بار جنگ نابرابر اقتصادی در جریان است حرف‌های بسیار دارد.
1400-8-24 22:52
گزارش جهت به بهانه رفتار به ظاهر دلسوزانه و اشتباه برخی شاخ‌های اینستاگرامی

چرا نباید به حیوانات ولگرد غذا داد؟ / ۱۰ نکته درباره پیامدهای غذارسانی به سگ‌های بی‌صاحب

یک کارشناس محیط‌زیست معتقد است؛ غذا دادن به حیوانات شهری از جمله سگ و گربه و حتی پرندگان روند طبیعی زندگی آن‌ها را بهم می‌ریزد و علاوه بر به خطر انداختن زندگی‌ خود آن‌ها، برای طبیعت نیز مشکل ایجاد می‌کند.
1400-8-22 17:46
گزارش جهت از رویکرد فراجناحی رئیس جمهور به بهانه دیدار اخیر با سیاستمداران

خشم اصلاح‌طلبان از دیدار رئیسی با اصلاح‌طلبان! / عبور از تنگناهای اقتصادی با وفاق ملی

دیدار اخیر رئیسی با رؤسای رسانه‌های اصلاح‌طلب پایندی او به وعده‌هایش را نشان می‌دهد اینکه رئیسی تنها برای کسب پیروزی وعده نداده و همچنان پس از کسب قدرت سعی در شنیدن صدای منتقدان خود دارد.
1400-8-17 20:59
گزارشی از یک نشست علمی

مخالفان و موافقان طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی چه می‌گویند؟

نشست دوم «بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی (ناگهان صیانت) به صورت غیرحضوری (برخط) و با هدف ابعاد و پیامدهای این طرح از دیدگاه مخالفان و موافقان این طرح، از سوی پژوهشکده‌ی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتِ پژوهشگاه، 27 مهرماه 1400، برگزار شد.
1400-8-17 20:22
جهت از یک موج عجیب در شبکه‌های اجتماعی روایت می‌کند

روانشناسی زرد اینستاگرام چیست؟ / پشت پرده ایده «حالم خوبه»!/ چگونه یک عکاس در اینستاگرام روانشناس می‌شود؟!

«رازهای جذب جنس مخالف» یا «یک‌شبه پولدار شدن» قبلاً فقط روی جلد کتاب‌ها بود اما اکنون هر صفحه اینستاگرامی یک روانشناس شده است! پشت پرده این موج عجیب در فضای مجازی چیست؟
1400-8-15 08:21
گزارش جهت از چالش‌های فناوری برای دموکراسی به بهانه انتخابات مجلس عراق؛

چرا مردم عراق به انتخابات معترض‌اند؟/ حفره‌های الکترونیکی که دردسرساز شدند

برگزاری انتخابات الکترونیک یکی از عرصه‌هایی است که همواره شیفتگان فناوری از مزایای آن سخن میگویند اما تاکنون در کنار این مزایا فناوری چالش‌های جدی برای دموکراسی در نقاط مختلف جهان فراهم کرده است.
1400-8-1 09:03
جهت انتقادات به یک فروشگاه اینترنتی را بررسی می‌کند

انحصارگرایی چه بلایی بر سر کسب و کارهای فضای مجازی می‌آورد؟

انحصار برخی فروشگاه های اینترنتی محصول نظام سرمایه‌داری است که اگر چه ادعای رقابت و تکثر را دارند اما به دلیل سود بیشتر با رانت‌ها و حمایت‌های ظاهری و پنهان به تدریج رقبای خود را حذف می‌کند.
1400-7-28 07:57
جهان از اختلال سراسری فیس‌بوک، اینستاگرام و واتساپ چه درس‌هایی گرفت؟

به رخ کشیدن ناامنی فضای مجازی/ خسارت‌های وابستگی به غول‌های جهانی فناوری اطلاعات/ بازار رقابت و پیام‌رسان‌های ملی رونق می‌گیرد؟

با قطعی ناگهانی و بی‌دلیل اخیر شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک و اینستاگرام زنگ هشدار وابستگی به غول‌های جهانی فناوری اطلاعات به صدا درآمده است، در مجارستان، آلمان، نیجریه و آمریکا انتقاد‌ها به نقش رسانه‌های اجتماعی در عرصه زندگی مردم افزایش‌یافته است. دنیا از اختلال سراسری فیس‌بوک، اینستاگرام و واتساپ چه درس‌هایی گرفته است؟
1400-7-19 16:54
گزارش جهت از حاتم‌بخشی اصلاح‌طلبان در روزهای آخر شهرداری و شورای شهر

پایان تلخ مدیریت اصلاحات بر تهران؛ از بخشش املاک تا پخش پول در فضای مجازی/ ماجرای بخشش بیش از 170 ملک شهرداری چیست؟/ کدام رسانه‌های اصلاح‌طلب از شهرداری پول گرفتند؟

اخیراً اعضای شورا چوب حراج به اموال شهر زده و با واگذاری املاک با شرایط ویژه موافقت کرده‌اند و از سویی دیگر قراردادهای چند میلیونی شهرداری تهران با برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب، افشاشده است.
1400-4-12 15:00
گزارش جهت از پشت پرده تبلیغ برخی جریان‌ها برای عدم مشارکت مردم در انتخابات

بانیان وضع موجود به دنبال ناامیدی مردم از انتخابات/ برنده‌ها و بازنده‌های کاهش مشارکت چه کسانی هستند؟/ تلاش رانت‌خواران وضع موجود برای رأی ندادن مردم

در روزهایی که مردم به تغییر وضع نامطلوب اقتصادی موجود امیدوار هستند، جریانی که خود باعث‌وبانی این وضع نامطلوب است، تلاش دارد با ناامیدی مردم و به‌ویژه طبقه مستضعف، آن‌ها را از مشارکت در انتخابات منصرف کنند؛ پشت پرده این ماجرا چیست؟
1400-3-24 14:05
جهت از یک انتخابات مغفول گزارش می‌دهد

انتخابات شوراها زیر سایه ریاست‌جمهوری / نهایی شدن دیرهنگام فهرست‌های پارلمان شهری / اصولگرایان سه لیسته می‌شوند؟/ تمرکز اصلاح‌طلبان بر وحدت لیست

در حالی که 28 خرداد در کنار انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز برگزار می‌شود اما تاکنون اخبار این انتخابات در حاشیه موج رسانه‌ای انتخابات ریاست‌جمهوری قرار گرفته است.
1400-3-17 08:00