یادداشت

آشنایی با 4 زن برانداز در خارج از کشور

چه کسانی هدفشان نابودی ایران است؟

سیامک شادکام، فعال رسانه در یادداشتی نوشت: وطن فروش وطن فروش است، کاری به حکومت و نظام ندارد، اینجا درباره چهار زن منفور وطن فروش قرار است حرف بزنیم.
1401-3-30 15:57

جنگ ترکیبی؛ دو برداشت و دو نقش

در شرایط جنگ اقتصادی دشمن، اخلال به هر نحو در معیشت مردم، مصداق جنایت است و مجازات‌هایی که برای سرشبکه‌ها و مجرمان دانه‌درشت در نظر گرفته می‌شود، باید سنگین و عبرت‌آموز باشد.
1401-3-23 08:14

برنامه جدید مقتدی صدر چیست؟

«مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر عراق، پنجشنبه پیش از نمایندگان عضو فراکسیون صدر در پارلمان خواست که استعفای خود را بنویسند تا برای ارائه آن طی روزهای آینده به دستور وی، آماده باشند.
1401-3-22 15:15
یادداشت تحلیلی

بازداشت سارقان و فرصت بازسازی تصویر عمومی از پلیس

عملیات سرقت از صندوق‌های امانات بانک ملی خیابان انقلاب، هر اندازه پیچیده و خیره‌کننده باشد؛ بازداشت عوامل به مراتب شگفت‌آور و در خور تحسین و واجد قوه‌های درام‌سازی است. 
1401-3-20 18:00
نقدی بر اظهارات عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب

تفکرات خطرناک یک روزنامه‌نگار!

ادعای دروغ عباس عبدی در توئیتر با هدف بی‌اهمیت نشان دادن متروپل در نگاه حاکمیت و حامیان حکومت است. این ادعا می‌تواند یک دوقطبی ایجاد کند.
1401-3-16 18:54
سه دلیل برای بازیابی جایگاه اجتماعی سلبریتی‌ها؛

سلبریتی‌ها باز می‌گردند

یکی از دلایلی که باعث بازگشت آبروی از دست رفته سلبریتی‌ها در فضای مجازی می‌شود، ضعف حافظه کوتاه‌مدت ایرانیان می‌باشد.
1401-3-16 18:27

عنکبوت مقدس چگونه در تار خود اسیر شد؟ / ناگفته‌هایی از یک پروژه

متن و حاشیه ساخت و رونمایی از فیلم سینمایی «عنکبوت مقدس» حاوی نکته‌های ناگفته‌ای است که مرور آن‌ها می‌تواند در مسیر جلوگیری از تکرار این دست تجربه‌ها،‌ ارزشمند باشد.
1401-3-15 14:36

آیا نمایندگان مجلس اضافه‌کاری و حق‌مأموریت می‌گیرند؟

مجلس ادعای غلامرضا تاجگردون نماینده پیشین گچساران و باشت را در مورد اضافه کار و حق مأموریت نمایندگان رد کرد.
1401-3-15 13:41

سناریوهایی درباره پایانِ همه‌گیری کرونا / دچار خوش‌بینی کاذب نشویم!

یک اپیدمیولوژیست با اشاره به لزوم طی کردن ۴ مرحله برای ریشه کنی کرونا، گفت: موضوع مشخص، این است که هنوز در مرحله پاندمی هستیم؛ در شرایط فعلی باید هوشیاری خودمان را حفظ کرده و اپیدمی را تمام شده تلقی نکنیم و دچار خوش‌بینی‌های کاذب نشویم.
1401-3-15 12:54
ایران، هشتمین کشور قربانی حملات سایبری برجسته؛

حمله سایبری، تکنیک جدید منافقین برای خودنمایی

ایران با دریافت ۱۵ حمله سایبری در رتبه هشتم جهان ایستاده‌است.
1401-3-12 19:06

همه آنچه درباره «عنکبوت مقدس» باید بدانیم

شرکت‌ها و آژانس‌های بین‌المللی و در رأس آن آلمانی‌ها، بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار یورو در تأمین مالی فیلم ضدایرانی «عنکبوت مقدس» سهیم شده‌اند.
1401-3-12 08:45
حمله جرثومه‌های فساد به ارزش‌های اسلامی-ایرانی؛

عنکبوتی که برای کن مقدس است

جشنواره کن فرانسه که به خاطر رویکرد نژادپرستانه و تبلیغ سیاسی با انتقاداتی مواجه شد، در جهت همین رویکرد به استقبال یک فیلم ضعیف ضدایرانی و ضداسلامی رفت!
1401-3-9 22:43
نقش تحولات اوکراین بر تقابل ایران و رژیم صهیونیستی

پاسخ ایران به ترور شهید صیاد خدایی چیست؟/ پایگاه‌های روسی در سوریه به محور مقاومت واگذار می‌شود

«همه‌چیز به اوکراین مربوط است.» شاید این کلیدی‌ترین جمله برای تحلیل شرایط سیاسی منطقه و اتفاقاتی همچون ترور شهید صیاد خدایی باشد. چرا همه‌چیز به اوکراین مرتبط است؟
1401-3-9 14:54

واکنش تند کاربران به علیدوستی، معادی و فرهادی

سخنان بازیگرانی که از ایران به جشنواره فیلم کن رفته‌اند از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی با واکنش‌های تندی مواجه شد.
1401-3-9 10:40
به بهانه گله سفیر روسیه از اجرایی نشدن توافقات تهران- مسکو در دولت روحانی

ایران می‌تواند دروازه صادرات محصولات کشاورزی روسیه به آسیا و آفریقا باشد

مهدی پناهی، خبرنگار اقتصادی در یادداشتی درباره گلایه لوان جاگاریان، سفیر روسیه در تهران نوشت: اگر جو ضدروسی راه نیندازند، با صادرات گندم روسیه از پنجره ایران، کشورمان می‌تواند انبار غلات منطقه شود.
1401-3-8 17:24

ضدانقلاب برای خنثی‌سازی اجتماع «سلام فرمانده» چه کرد؟

اجتماع بزرگ «سلام فرمانده» در ورزشگاه آزادی باعث شد ضدانقلاب برای مقابله با موج‌سازی این رخداد بزرگ دوقطبی‌هایی برای فضای رسانه‌ای طراحی و اجرا کند.
1401-3-8 09:34
یک نکته مهم در توقیف نفتکش‌های یونانی؛

چرا نیروی دریایی سپاه این بار دو عدد کشتی را توقیف کرد؟!

میزان ارزش نفتکش‌ها و محموله‌های یونانی که هم‌اکنون در اختیار ایران است از میزان نفت توقیف شده ایران در گذشته بیشتر است.
1401-3-7 18:54
یادداشت تحلیلی؛

برجام‌ شکست بخورد چه می‌شود؟

گذشت زمان نشان داده اثر تحریم های آمریکا بر ایران چیزی را تغییر نمی‌دهد و فروپاشی جمهوری اسلامی به دلایل متعدد محتمل نیست و خرابکاری و ترور نیز دیگر نمی تواند برنامه اتمی تهران را متوقف نماید.
1401-3-4 17:07
یادداشت تحلیلی؛

دولت برای جبران گرانی‌ها چه کند؟/قدرت خرید مردم و مشکل مجوز کسب‌وکارها

دولت با پرداخت نقدی یارانه به دنبال جبران گرانی است، یکی دیگر از حوزه‌هایی که می‌تواند به‌مرور منجر به افزایش قدرت خرید مردم شود، بهبود فضای کسب‌ وکار و افزایش اشتغال است.
1401-3-4 12:44

چرا وریا غفوری دغدغه مدافعان حرم را ندارد؟

دوگانه‌سازی‌های کاذب در ذهن مردم توسط افرادی مثل وریا غفوری چه خطری برای مردم و جامعه دارد؟