شناسه: 98740
نجات توئیتری در ترکیه

نجات توئیتری در زلزله ترکیه و مدیریت فضای رسانه

در چند زلزله قبلی ترکیه و در مواردی همچون بمب‌گذاری‌های استانبول رد اثر مدیریت رسانه به‌خوبی قابل مشاهده است.
به گزارش جهت پرس، 

براساس مطالب مندرج در شبکه‌های اجتماعی، گفته می‌شود یک شهروند ترکیه از زیر آوار توییت زده و نشانی دقیق خود را داده تا بیایند و نجاتش بدهند! 

قطعا این خبر خوبیست اما جالب است که در زلزله ترکیه مانند سایر اتفاقات سالهای اخیر، اخبار فانتزی، بی‌اهمیت و غیرقابل صحت‌سنجی به شکل گسترده در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های رسمی منتشر شده و مانع از آن می‌شود که مخاطب خصوصاً مخاطبی که اهل ترکیه نیست، بتواند عمق فاجعه را درک کند.

 

زلزله ترکیه



در چند زلزله قبلی ترکیه و در مواردی همچون بمب‌گذاری‌های استانبول این روند به‌خوبی قابل مشاهده است.

مدیریت احساسات و افکار عمومی با دروازه‌بانی خبر در کنار سایر ابزارهای رسانه، یکی از روش‌های مرسوم در دنیا جهت اعمال مدیریت و کاهش آسیب‌های جانبی فجایع و رویدادهای بزرگ است.

برچسب ها

ثبت دیدگاه