مهدی پناهی

پاسخی به ذوق زدگی از یک عکس

روی دیگر سکه بافت سبز اطراف حرم امام رضا (ع) در زمان پهلوی چیست؟

در تاریخ بازسازی اطراف حرم مطهر رضوی ثبت است که محمدرضا شاه و فرح با همراهی ولیان استاندار وقت چگونه با زور تلاش کردند حرم امام رضا را از مردم و بافت شهر جدا و ایزوله کنند!
1401-6-14 19:13
وبگردی؛

اروپا و آمریکا هم مردم خودشان و هم مردم ایران را خر فرض کردند!

مهدی پناهی، خبرنگار و فعال رسانه‌ای نوشت: آلمان بجای صلح با روسیه و پایان دادن به جنگ اوکراین که بحران انرژی اروپا را حل میکند، برای مردم قانون گذاشته که در استخر عمومی دوش آب گرم استفاده نکنید!
1401-6-12 14:07
یادداشت تحلیلی درباره گفتمان عدالت و جمهوریت رئیسی

دولت سیزدهم و نشانه‌های تغییر ریل سیاست‌گذاری در کشور

مظهر و مطالبه تحقق گفتمان عدالت و جمهوریت دولت سیزدهم باید در اقتصاد سیاسی کشور باشد که دولت رئیسی آن را شروع کرده است.
1401-6-8 12:24

موشک باران اربیل نشان داد، رئیسی به برجام علاقه‌ای ندارد

مهدی پناهی، خبرنگار حوزه اقتصادی در رشته توییتی نوشت: برای یک جریان سیاسی احیای سیاسی برجام یعنی احیای خودشان. برای همین می‌گویند که رئیسی بیشتر از روحانی به برجام علاقه‌مند است.
1400-12-22 09:32

چرا حیات آمريكا در ایجاد بحران در جهان است؟

مهدی پناهی، روزنامه‌نگار با اشاره به سخن رهبری درباره این که رژیم آمریکا بحران ساز و بحران زیست است، نوشت: این گذاره یک واقعیت تاریخی است، آمریکا فاقد عناصر تمدن‌ساز است.
1400-12-10 12:54

پشت پرده تحریم ورزشی روسیه؛ کم هزینه اما پر صدا

مهدی پناهی، روزنامه‌نگار اقتصادی نوشت: فقط فیک‌نیوز نداریم، تحریم فیک هم داریم، اروپا و آمریکا به جای تحریم انرژی روسیه، پروپاگاندای تحریم ورزشی راه‌ انداختند تا ادای تحریم را در بیاورند!
1400-12-9 18:58

وام‌ اجباری بانک‌ها چه بلایی بر سر اقتصاد می‌آورد؟

مهدی پناهی روزنامه‌نگار اقتصادی نوشت: دست پخت کمیسیون تلفیق صدا همه را درآورد؛ کارهایی مثل همسان‌سازی‌ حقوق‌ و عدم حذف ارز ۴۲۰ کسری بودجه دولت را تشدید می‌کند.
1400-12-2 18:17

آیا تبادل زندانیان آمریکایی با ایران از احیای برجام مهم‌تر است؟

مهدی پناهی، روزنامه نگار در واکنش در توییتر نوشت: آن قدری که واشنگتن دغدغه تبادل زندانیان وابسته به آمریکا را دارد، دغدغه رفع تحریم و گشودن گره برجام را ندارد.
1400-11-29 14:13
جهت اقدام مهم دولت و مجلس درباره مانع‌زدایی از تولید را بررسی می‌کند

مجوز کسب و کار بدون کاغذ بازی با درگاه ملی مجوزهای کشور / تا انتهای اردیبهشت 1401 صدور مجوز مشاغل الکترونیکی باید بشود

گرفتن مجوزها در سال‌های اخیر به ‌عنوان یکی از مهم‌ترین موانع رونق تولید به شمار می‌آیند. رهبر انقلاب نیز در عبارتی به «هفتاد خان مجوزها» اشاره کردند اما دولت و مجلس چگونه به دنبال حذف این خان‌ها هستند؟
1400-11-26 19:27
جهت بررسی می‌کند

اجباری شدن اینماد پای فاطمی امین را به مجلس باز می‌کند؟/ اصرار صمت برسنگ‌اندازی مقابل کسب‌وکارها

کشمکش وزارت صمت، اقتصاد و مجلس بر سر اجبار اینماد برای کسب‌وکارهای اینترنتی همچنان ادامه دارد.
1400-11-24 15:30
جهت یکی از فرصت‌های تحقق وعده دولت برای خانه‌دار کردن مردم بررسی می‌کند

بافت فرسوده کلید حل مسئله زمین در نهضت ملی مسکن

دولت با تأکید مداوم بر ساخت ۴ میلیون مسکن در کشور در مدت چهار سال تلاش دارد نشان بدهد بر اجرای وعده خود مصر است اما کلید تحقق این وعده چیست؟
1400-11-24 14:35

چرا آمریکا بیشتر از ایران به توافق نیاز دارد؟/ نشریه آمریکایی: تهران، قیمت بنزین شما را تعیین می کند، نه کرونا!

مهدی پناهی، روزنامه نگار اقتصادی با بازنشر تصویر خبر نشریه آمریکایی هیل خطاب به مردم آمریکا درباره قیمت بنزین نوشت: آمریکا در برهه فعلی بیشتر از ایران به توافق و مذاکره نیاز دارد.
1400-11-22 15:55
یادداشت تحلیلی

پشت پرده قرمز شدن بورس/ دولت و مجلس جلوی خام فروشی پتروشیمی‌ها را می‌گیرند؟

دولت در بودجه سال 1401 به دنبال ترغیب پتروشیمی ها برای کاهش خام فروشی و سرمایه گذاری بر صنایع پایین دست است اما در مقابل چه پاسخی می‌گیرد؟
1400-11-5 13:00
یادداشت تحلیلی در آستانه دور هشتم مذاکرات هسته‌ای

چرا مذاکره و رفع تحریم دیگر اولویت کشور نیست؟ / تأثیر نگرش حاکمان بر توقعات مردم

دور هشتم مذاکرات وین که برخی از آن به‌عنوان آخرین مرحله یاد می‌کنند، دوشنبه با بازگشت روسای هیات‌های مذاکره کننده ایران و ۱+۴ ادامه می‌یابد اما چرا دیگر مذاکره و رفع تحریم در اولویت کشور نیست؟
1400-10-26 17:08
یادداشت تحلیلی به بهانه تشکیل جلسه شورای ملی زیارت بعد از دو سال وقفه

چرا نتوانستیم «زیارت» را در «برنامه‌ریزی شهری» پیاده کنیم؟

حال که قرار است بازنگری اساسی در کارگروه ملی زیارت انجام شود، ضروری است یک‌بار و برای یک بازه بلندمدت، مسیر تولید اندیشه و سندنویسی درباره زیارت را مشخص کنیم، نه اینکه با تغییرات مدیریتی مدام از نقطه صفر شروع کنیم.
1400-10-19 12:38