پهلوی

لاشخورهای اهریمنی چه کسانی هستند؟

آیا نباید به کسی که با وزیر خارجه وقت آمریکا ملاقات می‌کند (دست‌بوسی مسیح علینژاد از پمپئو وزیر خارجه دولت ترامپ) و از او درخواست تشدید تحریم‌ها علیه ایران را می‌کند، لقب لاشخور داد؟
1401-6-30 10:42

عکس/سفر الیزابت دوم به تهران در سال ۱۳۳۹

ملکه انگلیس و همسرش شاهزاده فیلیپ به دعوت محمدرضا پهلوی در اسفند سال ۱۳۳۹ شمسی به ایران سفر کردند.
1401-6-20 14:34
پاسخی به ذوق زدگی از یک عکس

روی دیگر سکه بافت سبز اطراف حرم امام رضا (ع) در زمان پهلوی چیست؟

در تاریخ بازسازی اطراف حرم مطهر رضوی ثبت است که محمدرضا شاه و فرح با همراهی ولیان استاندار وقت چگونه با زور تلاش کردند حرم امام رضا را از مردم و بافت شهر جدا و ایزوله کنند!
1401-6-14 19:13
در سالگرد اشغال کشورمان در جنگ جهانی دوم بخوانید

روایت کمتر شنیده شده از پنهان‌ شدن رضا شاه پس از حمله به ایران

پس از آغاز جنگ جهانی دوم در ۹ شهریور ۱۳۱۸ ایران بی‌طرفی خود را اعلام کرد اما نیروهای متفقین به بهانه حضور کارشناسان آلمانی در ایران این کشور را اشغال کردند.
1401-6-11 13:24
اعتراف سنگین اپوزیسیون به شکست

همه اقدامات ما تاکنون مثل طوفانی در یک فنجان چای بوده است

مهرداد خوانساری، مشاور اسبق رضاپهلوی گفت: همه ما در این 40 سال‌ جمهوری اسلامی را دست کم گرفتیم!
1401-4-23 10:20
واکنش‌ها به جنجال اخیر دختر آیت‌الله؛

فائزه هاشمی شکنجه‌های پدر توسط ساواک را به‌ یاد بیاورد

یک فعال سیاسی با بیان اینکه هاشمی‌‌ شکنجه‌های وحشیانه‌ای توسط ساواک می‌شد، درباره اظهارات فائزه هاشمی درباره رژیم پهلوی گفت: خانم هاشمی باید شکنجه‌هایی که پدرش از ساواک تعریف می‌ کرد را به یاد بیاورد.
1401-4-15 17:25

اصلاحات حاضرند انحراف فائزه هاشمی را محکوم کنند؟

این توییت را فرید مدرسی فعال رسانه‌ای اصلاح‌طلب زده، باید دید چهره‌های اصلی جریان اصلاحات حاضرند صراحتا مواضع ضدایرانی خانم هاشمی را مردود بدانند؟ حاضرند انحراف شفاف و بزرگ یکی از هم جبهه‌ای‌های خودشان را محکوم کنند؟ حاضرند برای ایران هزینه بدهند؟ یا خیر!‌
1401-4-13 14:44

فیلم / هویدا: ارزش ایرانی در کشور خودش برابر با سگ بود

نخست‌وزیر ١٣ساله پهلوی دوم که طولانی‌ترین دوران نخست‌وزیری ایران را دارد می‌گوید ما ایرانی‌ها و سگ برای انگلیسی‌ها هم وزن بودیم.
1401-3-24 22:11

قیام ۱۵ خرداد؛ پایانی بر سناریوی تخیلی جدایی دین از سیاست

قیام خونین ۱۵خرداد خط بطلانی بر رویای پوچ جدایی دین از سیاست کشید که بیش از نیم قرن از سوی استعمارگران و نوکران دست نشانده آنان تبلیغ و ترویج شده بود.
1401-3-15 10:01

آیا واقعا شهردار تهران قبل از انقلاب بیگناه اعدام شد؟!

مدیر اندیشکده توسعه منطقه‌ای خراسان دلیل توئیت یکی از روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب که جرایم نیک‌پی، شهردار تهران در زمان پهلوی را تقلیل داده بود را آموختن تاریخ از فضای مجازی عنوان کرد.
1401-1-23 21:45

فیلم/بخشی از ثروت ایران که توسط پهلوی از کشور خارج شد

بر اساس بایگانی وزارت خارجه ایالات متحده، رضاخان در زمان کناره‌گیری، ۵۰ میلیون دلار در بانک تهران، ۱۸ میلیون دلار در بانک‌های نیویورک و حداقل ۱۰۰ میلیون دلار در بانک‌های لندن ذخیره کرده بود.
1400-11-18 15:31
بازخوانی اقتصاد دوره پهلوی؛

هزینه جشن‌های 2500 ساله معادل بودجه 2 سال سوئیس / پیشرفت ظاهری شاه با پول بادآورده نفت

شاه برای برگزاری جشن‌ های 2500 ساله شاهنشاهی حدود 650 تا 800 میلیون دلار هزینه می‌کرد، «مارسل هودر» عضو تیم تدارکات این جشن درباره هزینه‌های این جشن می‌گوید: «بودجه دو سال سوئیس را ظرف دو روز خرج کردند».
1400-11-17 13:57

واکنش کاربران به غارت تاریخی ثروت مردم ایران توسط خاندان پهلوی

با نزدیک شدن به ایام پیروزی انقلاب اسلامی ایران، کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار پیام‌هایی غارت ثروت ملت ایران توسط خاندان پهلوی را یادآوری و نسبت به آن واکنش نشان دادند.
1400-11-6 18:35

جدیدترین رسوایی پهلوی در توئیتر

کابران فارسی زبان توئیتر، هنوز جنایات پهلوی را از خاطر نبرده و با دروغپردازان مقابله می‌کنند.
1400-11-3 19:16