همه امیدم به احیای عزای حضرت زهرا است

به گزارش جهت،  صفحه رسمی آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی، مرجع عالیقدر جهان تشیع به مناسبت شهادت  حضرت زهرا(س)  یادداشتی از محمد خامه یار، رئیس ستاد اقامه نماز استان قم منتشر کرد که مشروح کامل آن را در ادامه می‌خوانید: مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی از  مراجع بزرگ شیعه، که حواس شان به همه چیز بود […]

همه امیدم به احیای عزای حضرت زهرا است

به گزارش جهت،  صفحه رسمی آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی، مرجع عالیقدر جهان تشیع به مناسبت شهادت  حضرت زهرا(س)  یادداشتی از محمد خامه یار، رئیس ستاد اقامه نماز استان قم منتشر کرد که مشروح کامل آن را در ادامه می‌خوانید:

مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی از  مراجع بزرگ شیعه، که حواس شان به همه چیز بود را باید  احیاگر عزاداری ایام فاطمیه دانست. ایشان هم به مردم کوچه و بازار، هم به مسایل اجتماعی، هم به  حوزه و تدریس و رسیدگی به وضعیت طلاب و هم توجه به مسایل انقلاب و  نظام اسلامی و شعائر اسلامی توجه و عنایت بسیاری داشتند.
به یاد دارم در زمانی که عزاداری ایام فاطمیه به شکل امروزی برگزار نمی شد و روضه و مراسم به صورت وسیع برگزار نمی شد، در آستانه شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها به اتفاق عده ای از افراد تاثیرگذار در مسایل فرهنگی، مذهبی و اجتماعی به محضر ایشان شرفیاب شدیم. ایشان در آن جمع که در دفترشان برگزار شد مطالبی را پیرامون شخصیت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ایراد فرمودند که کمتر شنیده و یا خوانده بودم. ایشان سپس تاکید بر برگزاری مراسم ایام فاطمیه به صورت با شکوه و به راه انداختن دسته های عزاداری کردند و گفتند: عزاداری ایام شهادت حضرت زهرا(س) باید مثل عزاداری ایام محرم و تاسوعا و عاشورا برگزار شود. احیا محرم و صفر و موضوع کربلا و عاشورا با سخنرانی و کتاب هایی که نوشته شده، نیست بلکه به خاطر دسته های عزاداری، طبل و سنج و دیگ های غذا و … است. انعکاس عزاداری فاطمیه هم با صحبت و کتاب انعکاس پیدا نمی کند بلکه با سر و صداها و با سر و سینه زدن انعکاس پیدا می کند.
این مرجع عالی قدر و عالم ربانی بارها در مناسبت های مختلف بر این مطلب تاکید کردند و می فرمودند: فاطمیه باید مثل عاشورای دوم برگزار شود و مردم در دسته های بزرگ حضور داشته باشند و عزاداری کنند.
عزاداری حضرت زهرا سلام الله علیها در ایام فاطمیه از همان سال با توجه و عنایت ایشان به شکل گسترده ای رونق گرفت.
آیت الله_فاضل توفیق هایی که به دست آورده بودند را از عنایت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها می دانستند.
و به راستی چه توفیقی بالاتر از این که رحلت او هم در ایام شهادت آن حضرت اتفاق افتاد.
سلام و درود خدا بر همه فاطمیون.