دولت آینده‌ فروش بدتر از دولت خام‌ فروش

به گزارش جهت، یک کارشناس اقتصادی برای چندمین‌بار، دولت روحانی را متهم به آینده‌فروشی کرد و گفت دولت آینده‌فروش بدتر از دولت خام‌فروش است. فرشاد مومنی که تاکنون چندبار دولت روحانی را دولت آینده‌فروش و دولت لیبرال‌های مغرور و جاهل نام‌گذاری کرده، به روزنامه آرمان گفت: سازمان برنامه و بودجه به صورت رسمی در گزارش موسوم به […]

دولت آینده‌ فروش بدتر از دولت خام‌ فروش

به گزارش جهت، یک کارشناس اقتصادی برای چندمین‌بار، دولت روحانی را متهم به آینده‌فروشی کرد و گفت دولت آینده‌فروش بدتر از دولت خام‌فروش است.

فرشاد مومنی که تاکنون چندبار دولت روحانی را دولت آینده‌فروش و دولت لیبرال‌های مغرور و جاهل نام‌گذاری کرده، به روزنامه آرمان گفت: سازمان برنامه و بودجه به صورت رسمی در گزارش موسوم به برنامه یک ساله دولت در سال ۱۴۰۰ به صراحت عنوان می‌کند در نقطه عطف سال ۱۳۹۸ کل سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در کشور حتی قادر به جبران استهلاکات آن سال نیز نیست.

گزارش‌های رسمی سازمان برنامه و بودجه و وزارت صمت بیان می‌کند ما با یک سقوط وحشتناک در بنیه تولیدی مواجه هستیم.

این اتفاقات، نشان می‌دهد ما در حال انتقال از دولت خام‌فروش به آینده‌فروش هستیم که برای گذران امور، دنبال وام‌گیری داخلی و خارجی است.

وی می‌افزاید: تنها در فاصله سال ۱۳۹۶ تاکنون نرخ ارز بالغ بر شش برابر شده و برحسب آنچه در سه سال اخیر رخ داده نرخ ارز نزدیک به ۱۰ برابر نرخ ارز در سال ۱۳۹۶ رسید.

سقوط بنیه تولید ملی نیز بیش از هر چیز تابعی از میدان دادن به رباخواران و دلالان و تاجرباشی‌هاست. در نتیجه بین سیاست‌های تورم‌زا، تضعیف ارزش پول ملی و سرخورده شدن تولید ملی یک پیوند عمیق وجود دارد. آن چیزی که مسئله را بسیار بااهمیت می‌کند این است که به محض اینکه ضعف اقتصادی در کشور آغاز می‌شود پای خارجی‌ها نیز به کشور بازمی‌شود.