بهاره ایمانی، متخصص کودکان و نوزادان و مسئول پویش ملی مامان پزشک گفت: هشتمین وبینار تخصصی پویش ملی مامان پزشک با موضوع آشنایی با بیماری‌های آلرژی و پوستی شایع در کودکان برگزار شد.

او افزود: در این وبینار 2 ساعته که در قالب 4 جلسه 30 دقیقه‌ای برگزار شد دکتر لایق، متخصص پوست و مو با موضوع مراقبت‌های پوستی در مشکلات شایع کودکان، دکتر ایمانی متخصص کودکان و نوزادان با موضوع پیشگیری از آلرژی در کودکان، دکتر آهنچیان فوق‌تخصص آسم و آلرژی بالینی کودکان با موضوع آشنایی با مشکلات شایع آسم و آلرژی کودکان و دکتر متولی فوق‌تخصص آسم و آلرژی بالینی کودکان با موضوع واکنش شدید آلرژی در کودکان به ایراد سخن پرداختند و در ادامه پاسخگوی سؤالات مخاطبان مجازی خود بودند.

متخصص کودکان و نوزادان و مسئول پویش ملی مامان پزشک در خصوص آسیب‌های مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک، بیان کرد: باید از تجویز خودسرانه آنتی بیوتیک برای پیشگیری از آلرژی در کودکان خودداری گردد، زیرا اگر این کار انجام بشود خود موجب ایجاد آلرژی در این گروه سنی می‌شود و باید در صورت مشاهده هرگونه مشکلی در این خصوص بلافاصله به پزشک مراجعه شود، ضمن اینکه مصرف دارو در موارد جزئی و خفیف هم باید با تشخیص پزشک باشد.

دکتر ایمانی خاطرنشان کرد: بیشترین سؤالات والدین در خصوص آلرژی غذایی بود که توضیحات لازم در خصوص حذف و جایگزینی داده شد و اینکه تغییر رژیم و برنامه غذایی هم باید با نظر پزشک متخصص تغذیه باشد.

او تأکید کرد: برنامه بعدی با موضوع چاقی معضل قرن بیست و یکم بوده که از ساعت 11 تا 13 روز شنبه 30 مرداد ماه 1400 به‌صورت مجازی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند این وبینار را از طریق سایت: WWW.MAMANPEZESHK.IR دنبال کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *